Σχολές Προσωπικής Ανάπτυξης

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι στόχοι, οι φορείς υλοποίησης, οι προαπαιτήσεις, η απαιτούμενη χρονική διάρκεια, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, αναλυτικά η διδακτέα ύλη και η γενική φιλοσοφία κάθε Σχολής Προσωπικής Ανάπτυξης στα διάφορα κλιμακούμενα επίπεδα.

Μύηση Αρχαρίων

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΥΛΗ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Η Ανακάλυψη της δραστηριότητας και των αθλητικών, εκπαιδευτικών και ομοσπονδιακών πλευρών της.
  • Αυτονομία στην ατομική κίνηση σε όλες τις συνθήκες (φυσικά εμπόδια και/ή ασφαλισμένο πεδίο) που δεν παρουσιάζουν δυσκολίες ή κινδύνους οφειλόμενους στο νερό (δυνατό ρεύμα, σιφώνι, drossage, stopper (rappel d’ eau)).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Σχολή επιπέδου:

  • Εθνικού (EFC)
  • Περιφερειακού (περιφερειακές επιτροπές της Ομοσπονδίας)
  • Διαμερισμάτων (επιτροπές διαμερισμάτων της Ομοσπονδίας).

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • Διοργάνωση ανοικτή σε όλους (μέλη ή όχι της Ομοσπονδίας).
  • Ελάχιστο όριο ηλικίας τα 12 έτη (με γονική συναίνεση για τους ανήλικους).

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

  • 4 ημέρες.

ΠΡΟΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

  • Γνώση κολύμβησης για 50μ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΥΛΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Προώθηση σε οριζόντιο πεδίο και στο νερό
    • Προώθηση σε οριζόντιο πεδίο
      • Δυνατότητα να τοποθετείται με ευκολία και ρυθμό, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια τόσο τη δική του όσο και των άλλων σε διάφορες συνθήκες μέσα στο φαράγγι : βράχινα εμπόδια, γλυστερό έδαφος, αναρρίχηση, καταρρίχηση.
    • Προώθηση στο νερό
      • Δυνατότητα να κολυμπάει με ευκολία σε ήρεμο νερό με τα υλικά του.
      • Δυνατότητα να εκτελεί με επιδεξιότητα τις τεχνικές άλματος και τσουλήθρας E05 E06.
  • Προώθηση σε κάθετο πεδίο
    • Ασφαλισμένες τραβέρσες κίνησης (Mains-courantes)
      • Δυνατότητα να διασχίζει με ασφάλεια τα διάφορα είδη ασφαλισμένης τραβέρσας κίνησης που συναντάμε στο φαράγγι.
    • Κατάβαση σε κάθετο πεδίο
      • Γνώση τοποθέτησης του καταβατήρα και γνώση απελευθέρωσης των λανιερών αυτασφάλισης από το ρελέ E09.
      • Γνώση κατάβασης (ευκολία και σωστή τοποθέτηση του σώματος) E10.
      • Γνώση πραγματοποίησης θέσης στάσης και κλειδώματος του καταβατήρα E11.
      • Γνώση πραγματοποίησης κατάβασης ανάγκης L27.
      • Γνώση των διαφορετικών τρόπων τοποθέτησης του σχοινιού στο οχτάρι και των περιπτώσεων χρήσης τους E08.
      • Γνώση διαχείρισης του σάκου κατά την κατάβαση σε καταρράκτη E07.
    • Άλλες αρμοδιότητες
      • Γνώση περάσματος ρελέ και αλλαγών.
      • Γνώση περάσματος παράκαμψης L22 και κόμπου L29.
      • Γνώση ανάβασης σε σχοινί L25 L26.
      • Γνώση πραγματοποίησης μετατροπής κίνησης από ανάβαση σε κατάβαση και αντιστρόφως L28.
  • Εξοπλισμός
    • Γνώση του ατομικού εξοπλισμού E0.
    • Γνώση τοποθέτησης μονού σχοινιού στο σάκο L05.
    • Γνώση σωστής ανάκλησης του σχοινιού E13.
    • Γνώση των αρχών των διπλών ασφαλειών.
    • Γνώση διάκρισης μεταξύ των ασφαλειών που είναι για κατάβαση και αυτών που είναι για τραβέρσα πρόσβασης (main-courante).
  • Ασφάλιση και ασφάλεια
    • Ασφάλιση
      • Γνώση ασφάλισης από κάτω μέλους της ομάδας που κατεβαίνει E12.
    • Ασφάλεια και αυτοδιάσωση
      • Γνώση αυτό-απεγκλωβισμού L10 L25 L27 L28.
      • Γνώση των βασικών αρχών ενεργοποίησης διάσωσης.
      • Γνώση των βασικών χειρισμών παροχής βοήθειας (secours) εξειδικευμένων για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
      • Γνώση παροχής των βασικών πρώτων βοηθειών προσαρμοσμένων στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
  • Γενικές αρμοδιότητες
    • Επικοινωνία
      • Γνώση των οπτικών κωδίκων επικοινωνίας και αυτών με σφυρίγματα E00.
    • Συμπεριφορά
      • Σεβασμός των άλλων χρηστών και των κατοίκων του ποταμού.
      • Γνώση των επιπτώσεων της δραστηριότητας στο περιβάλλον και γνώση υιοθέτησης των απαιτούμενων τρόπων συμπεριφοράς E02 σελ 16-17.
    • Γνώσεις συνδεμένες με τη δραστηριότητα
      • Γνώση ερμηνείας και κατανόησης τοπογραφικού χάρτη και εύρεσης θέσης.
      • Γνώση των κινδύνων από μετεωρολογικά φαινόμενα και τρόπων προσέγγισης πηγών μετεωρολογικών πληροφοριών.
      • Γνώση της σημασίας της διατροφής, της ενυδάτωσης και του ελέγχου της θερμοκρασίας του σώματος σελ 14.
      • Βασικές γνώσεις για την Ομοσπονδία, τη δομή της, τη λειτουργία και τις σχολές της.