2η Σχολή Canyoning ΠΟΑ “Προσωπική Ανάπτυξη Α΄επιπέδου”

Ολοκληρώθηκε στις 27 Απριλίου η δεύτερη σχολή επιπέδου «Προσωπική Τελειοποίηση Α΄ επιπέδου» του Πεζοπορικού Ομίλου Αθηνών, που ξεκίνησε στις αρχές του μήνα.

Κατά τη διάρκεια της σχολής αναπτύχθηκαν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά θέματα και τεχνικές. Συγκεκριμένα πραγματοποιηθήκαν 4 τρίωρες θεωρητικές εισηγήσεις στα γραφεία του συλλόγου, 2 πρακτικές εκπαιδεύσεις τεχνικών σε οργανωμένα πεδία εκπαίδευσης, και 4 επαναλήψεις τεχνικών φαραγγιών.

Τα φαράγγια που επιλέχτηκαν για τη διεξαγωγή της εν λόγω σχολής είναι τα ακόλουθα, συνδυάζοντας μικρό βαθμό δυσκολίας, ύπαρξη νερού, υποδειγματική ασφάλιση, και πληθώρα διαφορετικών τεχνικών κίνησης:

1.Φαράγγι Μύλων Γερανείων

2.Φαράγγι Κάκαβου Β΄ Οίτης

3.Φαράγγι Ροκάλου Όιτης

4.Φαράγγι Μέγα Ρέματος Α΄ ή Β΄ Κνημίδας

ενώ αξιοποιηθήκαν τα εκπαιδευτικά πεδία της «οικοδομής Παπάγου» και του «Κάκαβου»

Οι μαθητές που ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη σχολή, και απέκτησαν τον τίτλο του Αυτόνομου της Σπηλαιολογικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, είναι οι ακόλουθοι:

  1. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
  2. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
  3. ΑΝΤΩΝΙΤΣΗΣ ΠΑΝΟΣ
  4. ΓΩΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
  5. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
  6. ΔΙΤΣΑΣ ΘΩΜΑΣ
  7. ΙΝΤΖΕ ΜΑΡΙΑ
  8. ΚΑΓΙΑΥΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  9. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  10. ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ
  11. ΚΟΛΟΒΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  12. ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
  13. ΛΑΤΣΟΥΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
  14. ΜΠΕΖΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
  15. ΝΙΖΑΜΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
  16. ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ ΧΑΡΑ
  17. ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
  18. ΧΑΡΛΑΥΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ευχαριστώ όλους εσάς, που παρακολουθήσατε ενεργά και με ενδιαφέρον τη σχολή, προσφέροντας σ’ εμάς ευχάριστες στιγμές και δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας. Επίσης όλους όσους υποστήριξαν τις εξορμήσεις της σχολής, χωρίς τους οποίους το αποτέλεσμα θα ήταν αδύνατο κι οι οποίοι είναι:

  • Νίκος Μπαλαφούτης
  • Δήμητρα Στέρπη
  • Μάριος Βούρος
  • Μαρίνα Ανυφαντή
  • Σίμος Κοτσίνης

Επίσης το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΟΑ για την εμπιστοσύνη που μας επέδειξε και την υποστήριξη που μας προσέφερε, την Σίλα Παπαδοπούλου για την συνεχή βοήθειά της πάνω στα γραφικά της σχολής, όπως επίσης τα ακόλουθα καταστήματα κι αντιπροσωπείες ορειβατικού, υλικού που χωρίς την συμβολή τους, το κόστος και η ποιότητα της σχολής θα διέφερε από την επιθυμητή. Αυτοί είναι:

  • Κατάστημα Pathfinder για τη διάθεση ορειβατικού εξοπλισμού
  • Εταιρία Petzl για διάθεση ορειβατικού εξοπλισμού
  • Εταιρεία Fitness Way για διάθεση προϊόντων αθλητικής διατροφής
  • Εταιρεία Ανάβαση για διάθεση χαρτογραφικού υλικού

Τέλος τους Γ. Βλάμη και Ν. Χαρίτο για την πολύ καλή και δημιουργική συνεργασία που τόσα χρόνια έχουμε.

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τα πρακτικά μαθήματα της σχολής canyoning «προσωπικής ανάπτυξης Ά επιπέδου» του ΠΟΑ

Φαράγγι Κάκαβου – Εκπαιδευτικό Πεδίο Κάκαβου

Φαράγγι Ροδόκαλου

Φαράγγι Μέγα Ρέματος Β

Tags:

Wednesday, April 21st, 2010 Εκπαίδευση

1 Comment to 2η Σχολή Canyoning ΠΟΑ “Προσωπική Ανάπτυξη Α΄επιπέδου”

  1. Vasileios

    Σεμινάρια Διάσχισης Φαραγγιών β’ επιπέδου Απριλίου 2010 του Π.Ο.Α.

    Η σχολή είχε διάρκεια 3 πλήρη Σαββατοκύριακα και η ύλη της αφορούσε την εμβάθυνση σε τεχνικές κίνησης, εξοπλισμού με σχοινιά, και τεχνικών αυτοδιάσωσης. Τα φαράγγια που επιλέχθηκαν παρουσίαζαν όση δυσκολία ήταν απαραίτητη για τη σωστή εκπαίδευσή μας σε κάθε στάδιο και επίσης ήταν πολύ όμορφα. Το πρώτο που επισκεφτήκαμε ήταν το φαράγγι των Μύλων, κοντά στο Αλεποχώρι Αττικής. Το φαράγγι είναι στενό και έχει συνεχώς ραπέλ εκτός από το πρώτο τμήμα και ένα πλάτωμα στη μέση περίπου. Είχε λίγο νερό όταν το διασχίσαμε και για να αποφύγουμε κάποια σημεία με στάσιμο νερό κάναμε μερικές κατευθυνόμενες καταβάσεις. Η έξοδος του στη θάλλασα είναι πολύ όμορφη και ήταν ένα πολύ καλό τέλος για την πρώτη ημέρα πρακτικής εξάσκησης της σχολής. Η επόμενη ήταν ημέρα ακήσεων σε κάποια οικοδομή στου Παπάγου. Στην αρχή ήμασταν δύσπιστοι. Τί θα μπορούσαε να μάθουμε σε μια οικοδομή; Όμως η εκπαίδευση και οι ασκήσεις που έγιναν στην οικοδομή βοήθησαν πάρα πολύ επίσης, αφού εκεί μπορούσαμε να προσέξουμε τις εξηγήσεις των εκπαιδευτών για τις τεχνικές χωρίς περισπασμούς από το περιβάλλον των φαραγγιών, στο οποίο τελικά επιστρέψαμε και τις εφαρμόσαμε.

    Το επόμενο Σαββατοκύριακο σειρά είχε το Β τμήμα του φαραγγιού Κάκαβος κοντά στην Υπάτη Λαμίας. Για την πρόσβαση οδηγούμε με όχημα 4Χ4 σε εξαιρετικά ανηφορικό και δύσκολο χωματόδρομο ο οποίος στις απότομες στροφές προσφέρει μοναδική θέα την οποία μπορούν να απολαύσουν οι επιβαίνοντες, … ενώ ο οδηγός καλύτερα όχι. Η είσοδος είναι κοντά στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη, σε ένα σημείο του βουνού που ήταν θεαματικό μέσα στην πρωϊνή ομίχλη. Το φαράγγι δεν έχει σχεδόν καθόλου περπάτημα αλλά συνεχώς καταβάσεις ραπέλ. Το μήκος του είναι 800μ και η υψομετρική διαφορά 315μ. Και εδώ τα νερά ήταν λίγα και η τεχνική της κατευθυνόμενης κατάβασης χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές, από τις οποίες όμως μόνο η τελευταία ήταν απολύτως απαραίτητη για να αποφύγουμε μια βαθιά λεκάνη χωρίς αρκετά υψηλή στάθμη νερού για να επιτρέπει την εύκολη έξοδο. Χωρίς να το περιμένουμε ότι θα καθυστερήσουμε τόσο πολύ, οι δύο από τις τρείς ομάδες βγήκαμε βράδυ, αφού είχε πέσει το σκοτάδι, μια υπενθύμηση να μην ξεχνάμε ποτέ το φακό κεφαλής, όσο μικρό και σύντομο και αν είναι το φαράγγι. Την επομενη ημέρα συνεχίστηκαν οι ασκήσεις σε τεχνικές, στο βραχώδες πεδίο στην έξοδο του φαραγγιού.

    Το τρίτο και τελευταίο Σαββατοκύριακο επισκεφτήκαμε τα φαράγγια Ροδοκάλου Υπάτης και Μεγάλου Ρέματος στον Άγιο Κωνσταντίνο. Το φαράγγι του Ροδοκάλου έχει μήκος 1200μ και υψομετρική διαφορά 470μ. Κατά την κατάβασή μας είχε αρκετό νερό και σε μερικά σημεία χρειάστηκε να κολυμπήσουμε. Στο τελευταίο τμήμα υπάρχουν δύο καταρράκτες 30μ και 45μ. Στον καταρράκτη των 30μ σχηματίζεται λούκι και τα νερά πέφτουν ορμητικά πάνω στο σώμα και στο κράνος με αποτέλεσμα να νιώθεις αρκετά κιλά βαρύτερος από την πίεση του νερού, ενώ για να συνεχίσεις την κάθοδο πρέπει με κόπο να σηκώσεις το σκοινί για να τροφοδοτήσες τον καταβατήρα οχτάρι. Είναι από τις ελάχιστες στιγμές στο φαράγγι που αναρρωτιέσαι: ‘τί κάνω εγώ εδώ;’ Η έξοδος του φαραγγιού είναι ένας θεαματικός καταρράκτης 45μ στον οποίο το νερό αλλάζει κατεύθυνση δύο φορές κατά την πρόσκρουσή του στα βράχια.

    Το φαράγγι του Μεγάλου Ρέματος, το οποίο επισκεφθήκαμε την τελευταία Κυριακή, έχει μήκος ???μ και υψομετρική διαφορά ???μ. Το νερό ήταν αρκετό και χρησιμοποιήσαμε μερικές από τις γνώσεις που είχαμε ήδη αποκτήσει. Σε αρκετά σημεία τα δεσίματα έγιναν σε δέντρα και έτσι είχαμε την ευκαιρία να εξασκηθούμε και σε αυτές τις τεχνικές που δεν απαιτούν καμία προηγούμεη επέμβαση για ασφάλιση στο φαράγγι.

    Οι εκπαιδευτές ήταν οι Βασίλης Μαργαρίτης, Γιώργος Βλάμης και Νίκος Χαρίτος. O Βασίλης έκανε τόσο καλή δουλειά που αν και προσπαθήσαμε με διάφορους τρόπους να προκαλέσουμε χάος στο πρόγραμμα που έστησε, δεν τα καταφέραμε. Στην διάρκεια της εκπαίδευσης, όταν γινόταν ένα λάθος, έβαζε τις φωνές σε όλους χωρίς διακρίσεις ακόμα και σε όσους από την ομάδα δεν ήταν καν εμπλεκόμενοι στη συγκεκριμένη διαδικασία, και έτσι σου έδινε την αίσθηση ότι ως μέλος μιας ομάδας είσαι συνυπεύθυνος για όλα. Ο Γιώργος αντιμετώπιζε τις εκπαιδευτικές προκλήσεις με αίσθηση του χιούμορ αλλά και την απαραίτητη αυστηρότητα όταν έπρεπε, ενώ ο Νίκος εξηγούσε με τέτοια απλότητα και σαφήνεια τις διάφορες τεχνικές που αν υπάρχει κάποιος που δεν καταλάβαινε τίποτα, καλύτερα να ασχοληθεί με την κηπουρική και τη μαγειρική. Οι εκπαιδευόμενοι αλλάζαμε ομάδες ώστε να στο τέλος του κύκλου των πρακτικών μαθημάτων να έχουμε παρακολουθήσει τουλάχιστον μια φορά κάθε εκπαιδευτή. Οι γνώσεις και οι τεχνικές είναι ίδιες, αλλά ο τρόπος ή αλλιώς το στυλ του κάθε δασκάλου διαφέρει, και έτσι, παρακολουθώντας τις ίδιες τεχνικές να εξηγούνται και να εφαρμόζονται από διαφορετικούς εκπαιδευτές, ο κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να καλύψει οποιοδήποτε πιθανό κενό και να φύγει από τη σχολή με ελάχιστες απορίες.

    Μερικές φορές οι έντονες παρατηρήσεις των εκαπιδευτών στις παραλείψεις και τα λάθη μας, ίσως μας έκαναν να αισθανθούμε άσχημα. Σε κανέναν δεν αρέσει να κάνει λάθος. Μακροχρόνια όμως θα δούμε ότι είχαν δίκιο και οι παρατηρήσεις τους θα μας φανούν χρήσιμες. Το να διδάξεις σε μιά ομάδα ατόμων ήδη έμπειρων σε άλλους παρεμφερείς τομείς ίσως φαίνεται εύκολο. Η πρόκληση είναι όμως μεγάλη καθώς οι εκπαιδευτές έπρεπε να δώσουν έμφαση σε διαφορετικές τεχνικές ή ακόμα και να εξηγήσουν διαφορετικά την ίδια τεχνική ανάλογα με την προηγούμενη εμπειρία του κάθε εκπαιδευόμενου. Για τους εκπαιδευόμενους ήταν ευκαιρία να μάθουν ποιές τεχνικές και παραλαγές χρησιμοποιούν άλλοι τομείς. Και επειδή ήταν σχολή β επιπέδου, μπορούμε να πούμε ότι μάθαμε και από τους συμμαθητές μας κάτι.

    Μας συνόδευσαν και μας βοήθησαν οι Νίκος Μπαλαφούτης, Δήμητρα Στέρπη, Μαρίνα Ανυφαντή, Σίμος Κοτσίνης, και Μάριος Βούρος. Χωρίς αυτούς δεν θα γινόταν το σεμινάριο τόσο καλά και τους ευχαριστούμε πολύ. Είναι συνήθως πιό εύκολο για τον μαθητή να ζητήσει να επαναλάβει μια τεχνική ή να ρωτήσει κάτι, τον βοηθό παρά τον ίδιο τον εκπαιδευτή, και έτσι είχαν πολλές απορίες να λύσουν. Μάλλον αυτοί δούλεψαν πιο πολύ από όλους μας.

    Μένει τώρα να εφαρμόσουμε όλα αυτά που μάθαμε ώστε με την εμπειρία να τελειοποιήσουμε την εφαρμογή των τεχνικών σε πλήθος συνθηκών και σε διάφορα φαράγγια, και γιατί όχι, να μάθουμε περισσότερα στο μέλλον.

    Καλή συνέχεια εύχομαι σε όλους.

    Βασίλης Αθανασόπουλος

  2. Vasileios on June 3rd, 2010

Leave a comment